onsdag 19 juni 2013

An old WIP


I was going to take pictures of my FO, but that didn´t happen - so instead I took one quick picture of an old WIP I picked up again. It was my christmas knitting, when I was dreaming about summer and wanted more knitted clothes to wear warm summer days. How many clothes do you have in cotton that you bought? I was thinking about, all of those days I wear store bought cotton clothes, when I rather would wearing something I´ve knitted instead.

Last spring I was thinking the same thing and knitted a cotton cardigan and then started a top down dress (that I have taken pictures of and shown many times while growing)  in cottonyarn. And before that I knitted that skirt in bourette silk and some leftover cotton yarn I plant dyed. So I am slowly knitting my summer wardrobe bigger! (well my winter one too)

So last week when I finished my top down dress in cotton finally, (my FO I was taking about that I have to take pictures of) I picked up my top down sweater again. That is also out of cottonyarn, but thinner. And since then It has grown a bit. I have devided for the sleeves and since the picture was taken I have knitted about 5 inches. So it is coming along!

Tomorrow we leave for the cabbin to stay over midsummer, wich is a holiday here in Sweden. So I hope you all have a great midsummer, or weekend for those of you who don´t celibrate midsummer!! =)
Disa

Jag skulle ju fota mitt FO, men så blev det inte - så istället tog jag en snabb bild av ett WIP som jag tog fram igen. Det var min jul stickning, när jag drömde om sommar och ville ha mer stickade kläder att ha på mig varma sommardagar. Hur många plagg har du köpt i bomull? Jag tänkte på det, alla dagar man har på sig köpta kläder i bomull, när jag hellre skulle ha på mig något jag stickat istället.

Förra våren tänkte jag samma sak, och stickade en kofta i bomull, och sedan startade en uppifrån och ner klänning i bomull. Och före det så stickade jag den där kjolen av bourette silke och lite restgarner i bomull som jag växtfärgat. Så jag stickar mig sakta en större sommargarderob! (ja, min vinter garderob med)

Så förra veckan när jag hade gjort klart min uppifrån och ner klänning i bomull äntligen, (som är det FO jag måste fota) plockade jag fram mitt gamla WIP som är en uppifrån och ner tröja, även den i bomull. Fast tunnare bomull. Och sedan dess har den växt. Jag har delat av för ärmarna, och sedan bilden togs har jag stickat ca 13 cm. Så den växer!

Imorgon far vi till stugan över midsommar, så jag passar på att önska alla en trevlig midsommar!!
Må gott!
Disa

4 kommentarer:

frisky frog sa...

Bra tanke det där med bomull. Tyvärr tycker jag att det är mycket tråkigare att stick i den stumma bomullen, men behovet är stort.
/Ha en trevlig midsommar!

Heldri sa...

Trevlig midsommar!

Maritas Maskor sa...

Åh vad du är flitig!
Jag hade tänkt att jag skulle sticka en klänning till sommaren, men nu är det ju sommar och jag har inte börjat än. Har inte ens hittat vilken jag vill göra....
Hmm ja, ja, man kan inte lyckas med allt.... :)
Det ska bli jättekul att se din färdiga när du får fotat :)
Du lyckas ju alltid att göra så fina modeller i egen stil.

Kram och ha det så skönt i Midsommar!!

Emilia sa...

Glad midsommar!