tisdag 21 maj 2013

My number 5 for the 13socks in 2013 group on Ravelry







Finally these has made it to the blog! I finished them on 31 April and I took pictures of them this weekend. We have had a sunny and warm weekend out in the cabbin and it was lovely! And I had a lot of knitting time as I hoped. But back to the socks, I improvised them with Tootitosh cast on and increase for the toe, with a 2,25 mm Karbonz needle, in Schoppel-Wolle Zauberball nr 2135, I made an afterthought heel and finished them with the Kitchener stitch. I love to knit socks this way, it is soooo relaxing and easy! 

I L O V E  all of my Karbonz needles and don´t want to knit with anything else now......

Not much else to say about them, I really like them and I hope the yarn will hold up well. 
And I am knitting on the sixth pair, and hope to finish them real soon!
Disa

Äntligen har de här tagit sig till bloggen! Jag stickade klart dem på sista April och tog bilder nu i helgen först. Vi har haft en solig och varm sommarhelg ute i stugan, som var helt underbar! Och mycket sticktid fick jag med som jag hade hoppats på. Men tillbaka till sockarna, jag improviserade dem med Tootitosh uppläggning och tåökning, och 2,25 mm Karbonz rundsticka, med Schoppel-Wolle Zauberball nr 2135, gjorde en Afterthought heel och avslutade med the kitchener stitch. Jag älskar verkligen att sticka sockar på det här sättet, det är såååååå avkopplande och lätt!

Jag Ä L S K A R alla mina Karbonz rundstickor och vill inte använda några andra nu......
Och nu stickar jag på mitt sjätte par och hoppas på att bli klar med dem riktigt snart!
Frid!
Disa

4 kommentarer:

kråkspark sa...

Oj så fina! Jag här också kollat in Tootitosh sockor men gjort hennes häl. Var hittar du din häl som du gjorde?

Myggan sa...

Så flitig du är. Gillar de randiga fina också.
/Anna

Maritas Maskor sa...

De ser helt perfekta ut! och jättefina färger också!
Det syns att du har fått kläm på den här sticktekniken för de kunde inte vara bättre gjorda. De sitter som handen i handsken, fast på fötterna :)
Jag måste också försöka någon gång att sticka från tån och upp. Det måste vara mycket bättre egentligen.
Kram!

Madeleine sa...

Läckra! Afterthought heel får jag kolla upp - har gjort en virkad variant förut, men inte stickad! :)