fredag 24 maj 2013

Green stripes again


Another pair of green socks. This is in Tant Koftas sockyarn that she dyes. I love the colors and I´ve been told that the yarn holds up very well. The lime green I´m striping with was a gift from Tina that was the one that purchased the yarn for me and was kind enough to give me some of her lime green so that I could make stripes on them.

This is how they looked a while back and now they are close to being finished.

It is summer weather here and I hope it will last the whole weekend again.
Wherever you are, I hope you are having a great weekend!
Disa

Ännu ett par gröna sockar. De här är stickade med Tant Koftas sockgarn som hon handfärgar. Jag älskar färgerna och jag har fått berättat för mig att garnet håller sig väldigt bra. Och nopprar sig mindre än en hel del andra. Det limegröna som jag randar med är en gåva från Tina som är den som köpte garnhärvan åt mig och var så snäll och gav mig lite av hennes limegröna restgarn så att jag skulle kunna randa dem.

Så här såg de ut för ett tag sedan och nu är de nära på att vara klar.

Vi har sommarväder här och jag hoppas på att det ska hålla i sig hela helgen igen.
Och var du än är så hoppas jag att du har en härlig helg!
Må gott!
Disa

5 kommentarer:

Futu sa...

Du är flitig du! :-)

myrica sa...

Så flitig du är med att sticka sockar, jag bara älskar dina sockar men får inte börjat på några själv.
Ja jag hoppas på soligt väder så man kan vara ute mycket, det är ju så himla fint nu i naturen.
Ha en underbar helg
kram

Heldri sa...

Så läckra!
Du stickar så fort också! Jag kommer ingen vart med stockningen just nu, det är väl därför det är så tyst på bloggen...

Tina sa...

Ser ut som mina favoritsockar! Grönt är finast... :)))

Madeleine sa...

De där ser ju för snygga ut! Vad sugen jag blev på grönt nu! Synd att jag redan köpt för mkt garn de senaste dagarna, annars hade kunnat fynda här ^.^