måndag 18 mars 2013

Retro project bag


This bag has my mother in law sewn for me. She used retro fabric I already had and I love it!! It is perfect for one pair of socks or another small project. The best part of it all is that I showed her many different projectbags I wanted, and now she is making me patterns of them all!! So soon I will sew some my self and that is going to be so much fun! =)
Disa

Den här projektpåsen har min svärmor sytt åt mig. Hon använde ett retrotyg som jag redan hade och jag älskar den!! Den är perfekt för ett par sockar eller ett annat litet projekt. Och det bästa av allt är att jag visade henne flera olika sorters projektgömmor som jag vill ha, och nu håller hon på att göra mönster på dem alla åt mig!! Så snart kommer jag själv att sy några och det kommer att bli så roligt!
Må gott!
Disa

8 kommentarer:

Maritas Maskor sa...

Så fin!!! Vilket underbart tyg!
Den passar dig precis :)
Och dina stickprojekt i inlägget innan är också super!
Jag har ju fortfarande inte köpt några karbonz, men kanske att det får bli det inom kort :)
Kram kram!!!

Maritas Maskor sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Myggan sa...

Så fin! Grön och skön. =) Man kan aldrig få för många.
/Anna

Otaliga projekt sa...

Vilken bra svärmor! Sådana gömmor kan man ju inte få för många av.

retrostuff sa...

Så snygg! Snart får du nog snickra en bräda med krokar (att sätta på väggen) så du vet var du har alla fina påsar/gömmor ;).

Lapp-Lisa sa...

Vilken fin påse! Kul att få nåt som passar en så bra, då vet man att personen tänkt till. Själv använder jag nog mest påsarna från Gudrun sjödén till att stoppa mina stickningar i, men jag har ju också retro tyg som ligger och dräller.. det är en bra idé. Du har så mycket fina saker man inspireras av.

Anonym sa...

hej, tack för dina fina ord om min klänning! jag är faktiskt toknöjd =) superfin projektpåse förresten. älskar retro känslan! kram eddy

Manduzana stickar sa...

Vilket fint tyg!