tisdag 15 januari 2013

Ny sockstickning


Som sagt, jag har börjat på en ny sockstickning. Denna gången i Lornas Lace Sheperd sock garn (det ljusa) och det mörkgröna är Regia. Jag hade börjat virka ett par sockor i dessa garner, men det revs genast upp och började stickas med istället. Det blir lite kamouflage känsla över färgkombon. Jag gillart! Och jag tycker att det är så roligt att sticka sockor, så jag har har gått med i gruppen 13 socks in 2013 på Ravelry.

Året då jag äntligen får ett stort lager av sockor, det är detta året det!! Som jag berättat tidigare, så använder jag ju bara sockor som jag själv har gjort. Och jag sliter ut sockor i rasande fart med. Så detta blir kanon!! *ler* Jag ska sticka lite sommarsockor med tänkte jag. För de få dagar det är för varmt för ull. Men det blir lite senare när vårkänslorna tar fart.
Må gott!
Disa

4 kommentarer:

Tina sa...

Kul att du fastnat för sockstickning! Det är den roligaste, stickningen tycker jag. Jag håller på med ett par svarta, slätstickade just nu (dagstickning en aning pilligt med svart så här års...). Imorgon ska jag lägga upp ett par sockar till, Oden Socks, från Vicke Vira.

Malin sa...

Vad smidigt det ser ut att göra båda sockorna samtidigt. Det har jag aldrig provat. Jag stickar på det gamla viset; en i taget på strumpstickor. Problemet är att det kan vara ganska svårt att få dom exakt lika stora. Vet inte hur många gånger jag fått sticka om tån på den sista för att den inte blivit lika den första. Då måste ditt sätt att sticka på vara mycket bättre.
Måste prova det någon gång när jag har tid att sitta ner och "grotta in mej".
Ha det gott!
Kram Malin

myrica sa...

Så duktig du är och stickar sockar, jag skulle behöva göra det, men det blir en massa annat stickande.
Ha det gott
kram

Maritas Maskor sa...

Jag ser att du har fått blodad tand!!
Och sockor kan man ju som sagt aldrig få för många av :) Det är nice att ha ett litet lager att ta av :)
Kram!