lördag 22 december 2012

Julestök

Slår in paket, handlar mat om och om igen - då det verkar vara en omöjlighet att minnas allt på FEM besök till affären. Och ja, som vanligt kommer jag att tvingas in på coop dagen före jul.

Tvättar, plockar, städar, stryker, fixar med viktiga papper som måste komma fram till mottagaren före 31 Dec, försöker fota mina nya helt underbara projektgömmor, men inga bilder bli bra, försöker fota färdigt projekt men ingen bild blir bra - och inte hinner jag fota de få timmar vi har dagsljus heller. Så det blir nog efter jul jag visar er färdiga projekt är jag rädd.

Just nu i skrivandets stund befinner jag mig helt ensam hemma och efter de senaste veckornas pärser och måsten känns det skönt måste jag säga.

Nu ska jag bara fixa några små saker, och sedan ska jag mysa resten av kvällen med virkning och stickning!!
Jag har försökt att inte stressa, men det är ju så mycket som jag VILL hinna göra.......men i slutändan är det mys med familjen det enda som räknas egentligen. Att vi alla är tillsammans och att det är vår första jul med Mirra!! Hon har nyfiket tittat på granens julkulor, slickat lite på dem men inte ens försökt ta dem. Långt upp i granen hänger en röd och vit rutig strut i zink fylld med hundchoklad, hon sniffade uppåt och tittade frågande på mig och jag sa "nä, den får du inte röra än" och sedan sniffade hon på de likadana strutarna som hänger längre ner med inslagna choklad godisar till oss och sedan på julklapparna under granen,

flera innehåller ben och annat gottigott till henne och vi sa bara "nädu tjejen, du får dem inte förrän på julafton" och hon gick därifrån och har inte rört något. Hon är bara ett och ett halvt år och jösses så duktig hon är!!

Jag har köpt likadana julklappar till Gumman och Mirra som de ska få öppna samtidigt ute hos svärmora på julafton, de ska alltid ha varandras grejer och på så vis får de samma ändock. Och på morgonen här hemma har jag köpt några leksaker till henne att öppna varav en sägs vara oförstörbar och till för hundar som aggressivt biter sönder saker, det ska bli intressant att se om denna leksak håller även för Mirra. Hon biter sönder varenda leksak hon får på några få minuter.

Jag ser fram emot en lugn och mysig julafton, med ett vitt vinterlandskap (det har snöat och snöat och snöat här och vissa snöhögar går upp till taken och de får snart börja frakta snön ut ur stan då de inte kan skotta mer annars) och mycket god mat, familjen nöjd och glad, glada hundar och sedan på kvällen far vi ut till stugan för att stanna hela julen. Så även om jag har en hel del att göra nu och imorgon, så blir julafton lugna puckar och bara en massa mys!!
Jag vill passa på att önska mina läsare och bloggvänner en riktigt riktigt god jul!! Och tusen tack för alla gulliga kommentarer och själv ska jag kommentera mer efter jul.
FRID!
Disa

7 kommentarer:

retrostuff sa...

Haha vad jag känner igen mig. Fast det är så himla skönt att få hem alla ungar :)! Så här mycket jul som det är hos mig i år har det nog aldrig varit tidigare. Kanske den där mormor/farmorgenen som börjar göra sig gällande? Hm, ja fast jag hoppas det dröjer sådär 10 år med barnbarn. Såg du mit mail ang wordfeud?
Stor kram och hopp om att nästa år blir just Ditt år!

Manduzana stickar sa...

God jul! Hoppas att du får det bra och att Mirra blir glad för presenterna :)

Lilla Anka sa...

Önskar dig en riktigt god och fridfull jul! Det är mycket man vill hinna med och komma ihåg så här dagarna före jul. Men det är roligt stök tycker jag! Särskilt när man gör det för sina käraste, både människor och djur! GOD JUL!!!

Mmatilda sa...

Ha det så bra med hundarna och alla julbestyr, önskar dig en god jul!

Maritas Maskor sa...

En riktigt GOD JUL Disa!!!!
Hoppas att ni får ha det riktigt gott nu över helgerna!!

Varma kramar Marita

frisky frog sa...

Mycket fix och trix innan jul och sen en slö, slapp julafton - det är min melodi.
En riktigt skön julhelg önskar jag dig!

Tina sa...

God Jul!
JAg skrattade lite generat, när jag läste om alla dina turer till affären. Där är du inte ensam kan jag säga. Ändå stod vi utan Bregott vid julmiddagen igår...