torsdag 15 november 2012

Uppifrån och ner koftan


Uppifrån och ner koftan växer långsamt. Det finns en anledning till det. Jag har på min uppifrån och ner tröja i brunt bomullsgarn, stickat en kant innan jag började med ökningen. Det gick hur bra som helst. Och ser bra ut. Men det har nu visat sig att denna kant, på denna kofta liksom står upp!!! Kommer det att vara så i färdigt skick med, någon som vet?

Jag absolut VÄGRAR att repa upp. Att sticka massa ränder där kanten fortfarande är grön, ger en maaaaaassa trådar att fästa och jag har hittils fäst dem alla. Förutom "stå" kragen är jag jätte nöjd med resultatet än så länge. Vad ska jag göra?!!!! *panik tillstånd*

Jag kunde inte hålla mig ifrån att sy fast en knapp. Jag rotade runt i den gamla knapp stashen efter min farmor med alla retro knappar och hittade en grön som enligt mig är helt perfekt till denna kofta. Och när jag bytte till en längre knitpro kabel, en svart sådan och fick syn på det gröna växtfärgade mot det svarta, så insåg jag att jag bara måste sticka mig något i växtfärgat grönt och svart. Något randigt. Så jag får nog ta och växtfärga lite grönt snart.
Lev väl!
Disa

10 kommentarer:

Renée sa...

Jättefina färger! Jag har inte kommit så långt som till stickning av kofta av växtfärgade garner än... Det får jag nog göra i sommar för vintern handlar om stickningar till alla andra, sockar hit, halsduk dit... Ja ja, det löser sig...

kråkspark sa...

Oj vad jag gillar färgerna! Och att du redan sytt i en knapp!

Maritas Maskor sa...

Åh, vad snyggt Disa!!
Ditt gröna garn är otroligt snyggt!!!
Och med ränderna på, oslagbart :)

Vad trist att inte vara riktigt nöjd med kanten... Visst blir man lite störd på sånt?
Men du, om du stickar klart och kollar om det funkar att blocka. Annars kan man ju faktiskt klippa bort uppläggningsvarvet och repa upp därifrån, bara kanten alltså, så att du kan sticka en ny kant.
På nåt sätt får du ju till det, det är jag säker på!!
Kram och ha det så BRA!!

Garnhumlan sa...

Instämmer till fullo med ovanstående. Ser vackert ut. Tycker du också att du ska vänta och se.

Queen of Kammebornia sa...

Alldeles fantastiskt underbara färger!

myrica sa...

Så härlig den ser ut, jag måste ha fått provat på en sådan stickning.
Hoppas du har en bra söndag
kram

Lapp-Lisa sa...

Hur går det med tröjan?

Hedvig sa...

Tröjan blir jättefin men det är ju lite surt när man inte blir helt nöjd. Men, kan du inte sticka klart tröjan och se hur det blir då? Är du fortfarande inte nöjd kan du ju faktiskt repa upp kansten från andra hållet och sticka på en annan kant istället, t.ex. resår... :)

Och grattis till din bloggfödelsedag också! :)

disa sa...

Tack för alla tips, jag gör nog så - väntar och ser!! =)

retrostuff sa...

Ah, så sjukt underbaramyfärger :)!