måndag 5 november 2012

Kommer inte på en bra rubrik


Jag har nog ändrat mig lite angående min uppifrån och ner klänning. Jag hade tänkt korta ärmar och vanlig hals, men lutar mer åt långa ärmar och en hängpolo. Funderade på en köpeklänning jag haft som favvo, och den är just sån. I bomull och med långa ärmar och hängpolo. Den har jag dragit på mig utanpå både långkjolar, byxor likaväl som  mysbyxor de få gånger jag har byxor. Gosig, stor och bara mys liksom. Den är sliten och hålig under armarna nu och jag tänkte att jag kanske skulle sticka denna så, och få en ny gos favorit.

Längden är ju klar om jag inte sagt det tidigare. Ner till knäna har jag stickat den. Nu har jag haft den liggande bra länge men åtminstone påbörjat ena ärmen. Benita stickar en lång uppifrån och ner tröja och hon har ärmarna kvar hon med. Så jag sa att vi skulle sätta oss och sticka på dessa tråkiga ärmar medans vi surrar och inte tänker på vad vi gör, så blir det roligare. Så kanske det finns hopp för denna klänning!! *ler*

Annars är det RIKTIGT svårt att inte få visa vad jag har vävt och vad jag väver på nu denna vecka. Men eftersom jag väver på tre födelsedags presenter och flertalet julklappar, så går det ju bara inte att visa. De kan poppa in och kika på min blogg när som helst och jag vill inte förstöra överraskningen. Så efter jul lär det bli en del vävda FO:s att visa här.

Vädret fortsätter att vara regn, dimma och grått, snö och kyla, plusgrader och regn igen. Om vartannat. Just nu finns ingen snö alls. Väldigt skumt känns det. Och svåååååårt att fota saker. Vissa dagar finns ju för böveln inget dagsljus alls! *muttrar* Nu hoppas jag på att vintern ska börja, hellre snö och kyla än detta skitväder.

Jag måste verkligen sätta fart med min randiga sjal (förlåååt My) men jag är en värdelös monogam stickerska. Men jag stickade en del på den i helgen och jag har lagt fram den som film tittande stickning och jag är uppe strax över tre hundra maskor nu. Vilket innebär att varven känns låååååånga. Och jag gissar på att upp mot 400 m är vad som behövs innan storleken är lagom.....men jag ska vara flitig med den nu!! Den ska växa minst två varv per dag i vart fall.
Ja, det var allt för denna gången!
Frid!
Disa


6 kommentarer:

Heldri sa...

Jag är också sugen på att sticka klänning, jag tänker mig något med flätor. Det får nog bli något för nästa höst, nu är det alldeles för många andra projekt före i kön. Det låter mysigt med en hängande polokrage!

myrica sa...

Så spännande at få se dina väv alster, dom är säkert jätte fina.
Och en klänning, det har jag tänkt att jag skulle göra men har haft lite andra projekt som måste göras innan, men man blir sugen när man ser liten skymt av din klänning.
Ha en god och trevlig stick väv stund.
kram

Lapp-Lisa sa...

Du fegar inte ur på stora projekt du. =) Vad är det grönmönstrade på bilden?

Hedvig sa...

Är jättenyfiken på klänningen! Den kommer nog bli fin vilken modell du än fastnar för till slut. :)

Maritas Maskor sa...

Åh, vad din klänning blir FIN!!!!
och, jag skulle också göra den med långa ärmar och hängpolo. Det låter jätteskönt, nu när det börjar bli kallare också!
Det ska bli kul att få se den sen :)
Jag har också en hel del julklappar som inte går att visa än. Eventuellt ska jag försöka ta mig samman och tvätta och blocka några av dem under helgen...
Vi har också grått och trist här. Sen har det fryst på på nätterna, så ett par mornar när jag har kört till jobbet så har det varit så halt att bilen bara började glida över vägen... Huu, det suger till i maggropen... :(
Ha en superfin helg Disa!!

Sunna sa...

wow den klänningen låter helt underbar