torsdag 16 augusti 2012

Gröna virkade sockar




Mina gröna virkade sockar är nu klar och fotade. Lika enkla som vanligt. Improviserade, fast jag gör nog rätt lika nu antar jag. Qualitas sockgarn och 3mm Inoxal virknål. Fasta maskor på hela foten och stolpar i skaftet. Kanonbra inte tänka projekt. Endast hälen man får vara lite vaken då man virkar. Jag gillar denna enkla modell mycket, jag kräver inte mer av sockar än så här. *ler* Många fler blir det....nu ska jag pusta ut lite efter denna otroligt varma soliga sommardag vi har haft!
Lev väl!
Disa

10 kommentarer:

Lilla Anka sa...

Åååå, snygga! Jag vill också virka sockar. Finns det beskrivning någon stans? jag läser ju att du improviserar, men hälen kan väl inte bara göras på måfå....eller?

Myggan sa...

Fina! Och gröna! =)
/Anna

Maritas Maskor sa...

Åh vad snygga de är, de här också!
Jag förstår att du gillar att ha dem på dig, de ser härliga ut!
Jag är så sugen på att testa ett par sånna nångång :)

Lapp-Lisa sa...

Lika fina som vanligt naturligtvis. Hur gör du hälen? Lämnar du hål och virkar i den sen el?

Mmatilda sa...

De ser ju ut att passa perfekt! Du är duktig med dina sockvirkningar du.

myrica sa...

Du virkar så himla fina sockar, blir lite avis på dom, ser mycket goda ut.
Ha det gott
kram

Clara sa...

Tack för din kommentar om illamående! Det känns så himla bra att veta att det faktiskt finns starkare tabletter, jag har fått höra att det inte går att göra mer efter lergigan comp och är helt livrädd för att illamåendet ska hålla i sig i flera veckor till.

Det är också lite skönt att höra om andra som haft det likadant. Tack!

Otaliga projekt sa...

Detta måste ju testas. De blir ju verkligen perfekta på foten. Men jag säger som de andra, hälen, den verkar allt lite lurig för en gröngöling.

Emilia sa...

Snygga och sitter ju perfekt!

disa sa...

Tack så jätte mycket alla!!
Lilla anka: jo, jag virkar dem på måfå varje gång.

Lapp-Lisa: ja precis så gör jag. Som på nålbindningsvis. Det var därifrån jag fick iden med virkade sockar.