fredag 1 juni 2012

Virkade grytlappar


Virkat två grytlappar lite snabbt emellan sådär. Ska virka fler och till stugan med. Men det blir lite nu och då när jag känner för snabbt och enkelt. Färgen är knall turkost bomullsgarn som jag fick av min hemlis. Jätte fin färg! Inte så bra bild. Men jag hinner inte fota om. Den vita är en dubbel grytlapp, för när saker är riktigt varma och den turkosa är enkel. 8/4 bomullsgarn och en treas Inoxal.

Tjatigt men vi far till stugan över helgen och det kommer vi nog att göra de flesta helger. Och när sommarlovet börjar blir det ännu mer. Man kan säga att ni kan räkna med att vi hänger där hela sommaren med andra ord.

Vi har ju Mirra och på lördag kommer Gumman med för att stanna i sex dagar. Vi får se hur det ska gå. Mirra tycker att det är hennes hem hos oss, Gumman tycker att det är hennes hem hos oss. Jag kommer nog att måsta vara sträng mot dem och bryta slagsmål dem emellan. De bara MÅSTE tycka om varandra!! De har ju lekt redan ihop, men även rykt ihop.....ja, ja det går nog bra. Och det blir hundlek och mys så det förslår. *glad*

Lördagen ska regna bort, så jag har tagit med tre filmer utifall att. Annars får min uppifrån och ner klänning följa med, likaså en till påbörjad uppifrån och ner, två virkningar och en påbörjad grytlapp till stugan. Och en bok. Det kommer att bli en härlig helg!! Och jag har längtat sedan i tisdags morse då jag kom hem från stugan, efter att åka dit igen. Jag är inte skapt för staden alls. Det är i naturen jag hör hemma. Jag skulle till och med kunna tänka mig en tipi eller kåta att bo i. Som ni förstår, så lönade det sig att ge mig utegångsförbud som barn.....*ler*
Ha det gott hela helgen!
Disa

6 kommentarer:

Meadows ever Bleeding sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Emilia sa...

Fina! Råkade kommentera med min mans inlogg nyss, så det är jag som tagit bort kommentaren ovan ;)

Myggan sa...

Lycka till med hunddamerna! =)
Man ska inte vara ledsen över dåligt väder för då får man dra på gummistövlarna och man kan sitta inne och sticka med gott samvete.
Ha en skön helg!
/Anna

Malin sa...

Det låter jättemysigt med en egen stuga. Härligt att gå i skogen! Fina grytlappar! Måste också säga att din uppifrån och nertröja blev otroligt fin! Är mäkta imponerad att du gjort den helt på fri hand!
Ha det gott!
/Malin

Myricas Farmor sa...

Vilka fina grytlappar, ja nu hoppas vi att det kommer lite värme igen.
Ha en bra dag
kram

Myricas Farmor sa...

Vilka fina grytlappar, ja nu hoppas vi att det kommer lite värme igen.
Ha en bra dag
kram