torsdag 21 juni 2012

Balkong stickning


Jag inser att jag antagligen inte hinner bli klar med min klänning till imorgon, men jag sitter och njuter av att sticka i kvällningen på balkongen. Hägg och syrendoft blandat med blommorna på min balkong. Solen är på väg ner och fåglarna kvittrar. Mina paprikaplantor har börjat få små paprikor och tomater är på gång. En jordgubbsplanta har fått blommor, så snart snart.

Imorgon bär det av till stugan över midsommar. Hela byn firar ihop och vi ska ha roligt och äta gott. Det brukar bli så att man är ute hela natten utan att märka att klockan blivit tre, då det är lika ljust då som vid elva på kvällen. Jag brukar dock märka när klockan drar sig mot elva, för då fryser jag alltid och måste ta på mig en massa ull. När det är gjort är jag tidlös igen.

Jag ser fram emot en ljus och tidlös midsommarnatt, med mycket skratt, trevligt sällskap och god mat!!
Önskar er alla en underbar midsommar!
Disa

8 kommentarer:

Myggan sa...

Ha en skön midsommar!
/Anna

Mmatilda sa...

Önskar dig en fin midsommarhelg!

Emilia sa...

Härligt med balkongstickning! Glad midsommar!

Hedvig sa...

Underbart låter det! Hoppas du hade en underbar midsommarhelg också! :)

myrica sa...

Det lät underbart, och jag hoppas att ni hade finare väder än vad vi har haft, regn regn.
Ha det gott
kram

retrostuff sa...

... och det hoppas jag du fick!
Gömmor på väg. Nu hoppas jag snart slippa ulltröjan (och duntäcket), det behöver inte vara toksoligt. Bara en gnutta varmare. Kramar.

Gunilla sa...

Trevlig blogg du har! Hittade hit via retrostuff. :)

Margita sa...

Tack för berömmet jag ska ha en utställning i sommar på en finngård som heter ErskMats här i Hassela där kommer jag att visa allt jag kan.Alla tekniker det ska bli kul jag återkommer med bilder. Jag tycker om vad du gör och avundas fortfarande din nålbindning jag har glömt min.