fredag 27 april 2012

11 frågor från Hedvig

1. Gräver du i smöret? Till allas förtret gör jag ett stort hål i mitten som bara blir större och större.
2. Vad gäller toapapper: är du en vikare eller skrynklare? Skrynklare!
3. Hund eller katt? Huuuund
4. Vilken person som du aldrig träffat skulle du vilja träffa? Det finns ju så mååååånga.....men jag får väl säga att det skulle vara väldigt roligt att träffa Ysolda Teague. Väldigt inspirerande människa.
5. Vad skulle du säga till mig om du stötte på mig? Nämen hej Hedvig! Vad roligt att få träffa dig IRL.
6. Vad stod det i ditt senaste sms? (ok, man får censurera...)*Bläddrar i mobilen* Ja, jag förstår. Underbart ute i stugan, men hoppas du hittar den!! Sov gott gubben! kram mamma
7. Om du skulle få anlägga en ny kroppsdel av något slag, vad skulle det vara? Ny rygg, den jag har är värdelös.
8. Vad är det roligaste du stickat/virkat/sytt osv? Oj, vad svårt! Men jag får nog säga "Disa" klänningen som är min design. Den var faktiskt grymt rolig att göra.
9. Favoritfärg? Grööööön
10. Kjol eller byxor? Kjol
11. Ojojoj, nu börjar det bli svårt att komma på något... Ris, pasta eller potatis? Potatis, helst mandelpotatis.

Jag väljer att inte skicka vidare, men alla som vill får gärna svara på dessa frågor:
1. Senaste ämnet du och dina tjejkompisar diskuterade?
2. Skulle du helst gå på stadsfest eller vikingamarknad?
3. En film som får dig att fälla några tårar när du ser den?
4. Om det fanns en sak du skulle vilja slippa att göra, men ändå alltid var nygjort som tex borsta tänderna, dammsuga, diska, raka sig osv, vad skulle det vara?
5. Favoritförfattare om du bara får välja en?
6. Vilket land skulle du helst vilja besöka? (även om du redan besökt det, kan du ta samma)
7. Har du varit i norrland någon gång, och i så fall vart?
8. Senaste låten du lyssnade på?
9. Vem kramade du senast?
10. Vem pratade du i mobilen med senast?
11. Komedifilm eller Action?

5 kommentarer:

Hedvig sa...

Jättekul att läsa dina svar! :)

Lapp-Lisa sa...

Hej med dig. Så ramlade jag över dig.. =) Trevligt att kika lite bättre på dina ting.

Emilia sa...

Kul att läsa dina svar - jag gräver också i smöret :)

Mmatilda sa...

(...Och jag blir vansinnig på dem som gräver i smöret... Samt dem som gör en skidbacke av osten.) Vem kan den där Ysolda vara? - Det måste jag ta reda på!

Katrina sa...

Rolig läsning! :-) Vilka härliga bilder du har lagt upp på natur o handarbete och vovve!