måndag 5 mars 2012

Stug stickningen


Denna stickning (dålig bild jag vet, kameran är ju som sagt döende) har jag haft i stugan och bara stickat på när jag är där. Någon liten stund hit och dit. Det började med att jag ville ha en okomplicerad stickning att sitta med framför brasan. Sedan var det att jag fick hem mina Cubics stickor (i höstas) och ville testa dem direkt. Kombinerat av dessa två virkade jag en kant och plockade sedan upp maskor och började sticka.

Då tänkte jag klänning, nu linne. Otroligt simpelt och improviserat. Det är ett 8/8 bomullsgarn. I början höll jag stickorna för hårt så det gjorde ont i händerna på grund av de fyrkantiga kanterna. Och det har ju inte stickats så ofta och länge heller eftersom det varit min stugstickning. Men jag har vant mig lite och håller dem lösare nu, men jag tror nog inte att jag är mer förtjust i dem än vanliga runda. Inte än åtminstone.

Sedan i morse (då bilden togs) har jag maskat av det och virkat en kant nertill och stickar på axelband nummer två. Fast just nu blev jag lite less och grejar med annat. Men snart så är jag klar med det!
Eftersom jag under rätt lång tid hållit på med så många projekt samtidigt och som nu är i sluttampen, blir nog Mars månad vad som kommer att se ut som den mest produktiva!! *ler* Fast i själva verket har det producerats en himla massa under alla månader, fast på massor av projekt som sedan blir klara nästan på rad så att säga.

I övrigt njuter jag av lovet, grillning i solen, stickning och en massa annat trevligt!!
Lev väl!
Disa

2 kommentarer:

Emilia sa...

Låter mysigt med grillning i solen! Ser fram emot att se det färdiga alstret ;) Brukar vara så för mig ibland med att helt plötsligt blir de där långkörarna till projekt färdiga samtidigt ;)

Myricas Farmor sa...

Det låter som en mysig sak att grilla på vintern, hoppas hela din vecka blir bra
kram