söndag 5 februari 2012

Stughelg





Kärleken och jag har varit barnlös hela helgen! Det är INTE ofta det händer inte. Så vi spenderade helgen ute i stugan. Och det var jätte mysigt. På lördagen grillade vi vår middag i kakelugnen. Det gick jätte bra och vart supergott tillsammans med haselbackspotatis, lite grönsaker och sås.

Natten till idag var det kallast hittils denna vinter. Minus 26 grader var det. Men redan i morse var det bara 20 minus. Inatt låg jag och tittade ut på en stjärnklar himmel och de snöbeklädda granarna tills jag somnade. Underbart! *ler* Det vart dock inget annat stickande än att jag la upp till en ny kofta i garnet kärleken köpte till mig i födelsedagspresent i somras. Jag froggade tröjan jag nästan gjort klar då jag inte gillade den.

Vi gjorde så mycket annat att stickningen helt glömdes bort. Det är inte så ofta det händer det heller. Denna helg skänkte myspys, och vila som var välbehövd. Så nu kan man ladda inför alla måsten som kommer till veckan!! *ler*
Må gott!
Disa

7 kommentarer:

Heldri sa...

Så mysigt det låter! Skönt att du fick en vilsam helg med eller utan stickning, ibland behöver batterierna laddas med mys.

Lena sa...

Hua, så mysigt men kallt. Här nere i Värmland har det varit kallt,
-20. Då är det skönt att vara inne och kura skymning. Vårt torp var som en isbit, där finns ingen el eller någon uppvärminig. Så det ser ut som det har gått i ide.
Vad tickar du?
/Lena

Mmatilda sa...

Så skönt för dig att du fick en vilohelg, som jag vet att man behöver ibland. Grilla i kakelugnen, det har jag aldrig provat!

Vintageregreening sa...

Härligt att få se en stjärnhimmel. Jag får önska dig en trevlig vecka!

Myricas Farmor sa...

Så härligt det lät. Ja det tror jag att du var väl unnad att få en stillsam helg.
Sticka hinner du särker med senare.
Vilka jätte fina bestick du har och maten såg god ut.
Ha det gott
kram

Malin sa...

Låter som ni haft en mysig helg! Och vilken härlig bild på granarna. Här i Östegötland har vi inte alls mycket snö. Saknar den! Men vi har bra skridskois, så vi får vara glada för det.
Må så gott!
Kram Malin

Emilia sa...

Låter som en härlig helg!