onsdag 25 januari 2012

Nya sockar igen


Har börjat virka ett par tunna sockar i Regia handdyed effect. Vad jag inte fattade först var att det är inte en ullblandning, utan ull med en tunn tråd syntet snurrat runt! Vilket betyder att de kommer att gå sönder lika fort som vanlig ull. *suckar* (har testat detta redan med andra sockar)

Jag ska ändå göra klart dem, men jag kommer att känna mig misstänksam i fortsättningen mot sockgarner som är melerade och har en mörk tråd snodd runt färgerna......*lite sur*

I vilket fall som helst så älskar jag färgskiftningarna och nyanserna i garnet! Jätte fint ser det ut.

Och jag är spänd inför detta hemlisbyte! Lite som ett barn före julafton. Ska bli jätte roligt att skämma bort min hemlis (som jag nu vet vem det är) och roligt att bli bortskämd. *skiner upp och ser förväntansfull ut*
Frid!
Disa

9 kommentarer:

Margita sa...

Tack jag har också blivit besviken på garner av samma orsak men de tycks vara populära.

retrostuff sa...

Det måste vara ungefär som att hitta ett fantastiskt tyg... och så visar det sig vara polyester! Ursnygga färger är det hur som helst. Skön dag.

Tina sa...

Jag har stickat ett par sockar i samma garn och till och med samma färg. Sockarna har använts flitigt och visar inga tecken på att bli slitna än.

Myricas Farmor sa...

Ja det kan vara lite lurigt med dessa garner, men det är en mycket fin färgsättning på garnet.
Bytena är roliga.
HA det gott
kram

Heldri sa...

Håller tummarna för att sockorna ska klara lite slitage, de ser jättefina ut!

Och spännande med hemlis. När jag får råd tänjer jag definitivt vara med en vända till för det var roligt att skämma bort någon annan och samtidigt förväntansfullt vänta på posten. :)

Emilia sa...

Garnet ser väldigt härligt ut så hoppas att det håller med ;)

Hedvig sa...

Riktigt snyggt garn, så det vore verkligen synd om de inte höll... Det är verkligen inte kul när saker man lagt ner så mycket jobb på går sönder! :/

Malin sa...

Garnet ser riktigt mysigt ut! Hoppas att det är hållbart trots allt!
Ha det gott!
Kram Malin

Maritas Maskor sa...

Vilka fina sockar! Jag hoppas verkligen att dina farhågor inte ska infrias, utan att du ska kunna njuta av dem länge! Stickade (eller virkade :)) strumpor är ju det bästa som finns att dra på fötterna när man kommer hem :)
Lycka till med hemlisbytet! Så spännande! Jag får kanske hoppa på det en annan gång :)