lördag 21 januari 2012

Hemlisbyte 8


För första gången ska jag vara med på ett hemlisbyte och jag ser mycket fram emot det!!
Hemlisfrågorna:
1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? Jag tycker om naturmaterial. helst ull, silke, bomull och lin och blandningar av dessa. Jag AVSKYR syntet garner och använder inte garn som har mer än 30 procents syntetblandning i sig. Får jag bara välja ett enda material skulle det vara ull. Och det finns ingen ull som jag tycker är sticksig. Jag är helt immun mot sådant.

2. Vilka är dina favoritfärger? Grööööön, växtfärgade färger, naturfärger, lila, senapsgult, mörk turkos, brun mm

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? Jag tycker inte om pastelliga färger, bleka "kalla" färger eller virriga färger så att säga. Inte heller glittriga. Tänk natur!!

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?) Jag tycker bäst om rundstickor i trä, Ebenholtz är en favorit, därefter Rosenträ och sedan kommer Knitpro. Jag använder vanliga stickor ibland men då extra korta. Långa har bojkottats och rundstickor hägrar helt klart.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? Jag stickade som barn lite och sedan vart det uppehåll tills för 10 år sedan då jag började igen. Men räknas som nybörjare. Jag gillar enkla okomplicerade stickningar. Och är inte intresserad av att ens testa komplicerade spetsmönster mm. I´m a simple kind of girl! *ler* Jag har mer ruff smak liksom.

6. Dricker du kaffe? Te? Te som jag plockat och torkat själv.

7. Är du allergisk mot något? Ja tyvärr en hel del. Orättvisor framför allt och det Sveriges regering utsätter de som är sjuka för. Men även pollen, gräs, en del blommor, damm, väldigt många hygienprodukter (många tvålprodukter, schampoo, hudlotion mm) och en del annat.

8. Vilken slags musik tycker du om? Hårdrock. Särskilt 80 och 90 tals hårdrock. (ex: Metallica, Def Leppard, Cinderella, Judas Priest, Scorpions, DAD, 3 doors down med många fler) Men jag gillar även keltisk musik, en del popmusik och en hel del annat.

9. Favoritgodis? Ljus och vit choklad, lakrits och viol.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.) Jag nålbinder, växtfärgar garner, handtovar ull, broderar, virkar, ritar, syr tenntrådsarmband, skriver, sjunger, odlar och syr lite mm.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv... Jag gillar inte att följa mönster, jag vill skapa fritt. Improviserar nästan allt jag gör och hittar på egna mönster. Nu har jag snöat in på koftor. Just nu känns det roligast.

12. Prenumererar du på någon sticktidning? Nej

13. Har du något drömprojekt på önskelistan? En kofta jag håller på med nu faktiskt, gör mönstret allt eftersom.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? Ja det gör jag, mitt mått är 15,5 cm.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? Nja....jag virkar eller nålbinder dem faktiskt hellre. Men det händer att jag stickar dem med.

16. Stickar du sockor? Nej, har bara stickat en socka en enda gång. Och det var för komplicerat och tråkigt för mig. Mitt tålamod räckte inte till. (inte mitt klena förstånd heller ha ha) Jag nålbinder dem dock och virkar dem.

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.) Jag har storlek 37, 22,5 cm lång och 21,5 cm precis ovanför fotknölen, bredaste delen på foten är 8,5 cm från sida till sida.

18. När fyller du år? 3 Augusti

19. Stickar du med pärlor? Nej, inte min smak.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) Fantasy böcker, historiska romaner, romaner.
Hoppas många av er är med på detta byte!!
Disa

1 kommentar:

Myricas Farmor sa...

Så kul det är jag oxå, det blir så spännande när man får paketet.
HA det gott
kram