söndag 6 mars 2011

Längtan efter havet


Jag längtar efter att vara ute på havet så jag nästan har abstinens! Ännu ligger havet fruset utan en endaste liten glipa eller fläck. (inte som jag har sett i vart fall, men jag har sett att isen börjar se vattnigare ut liksom) Men om en månad har det nog smält upp en hel del skulle jag tro. Sedan kan man åter höra havets ljuvliga ljud. *längtar*

Bilden förtäljer var vi brukar tuffa ut ur staden om sommaren. Åt det ena hållet. Och jag tog den för några år sedan från en utsiktsplats. Varje gång jag tittar på denna bild vill jag befinna mig på havet. Och nu börjar min längtan bli otålig. Många månader sedan Kung Bore frös havet för oss nu. Hoppas han släpper taget riktigt snart.....
Må gott!
Disa

4 kommentarer:

Heldri sa...

Ja, nu räcker det allt med vinter! Jag längtar efter att kunna gå ut med bara stickad tröja, en sjal och lite lättare skor. Jag vill kunna cykla igen och kanske sitta på en bänk och bara njuta av solen.

Snart, snart kommer våren!

Katrina sa...

Hej tack för din kommentar på min blogg. Du ser ut att ha en trevlig blogg! Ser att du har bild på hällristningarna i Nämforsen. Jag kommer därifrån! :-) Familjen bor kvar så jag hälsar på ibland.

Myggan sa...

Ljudet av vår hade ju inte skadat. Vi har över en halvmeter snö kvar, och knappt 2 mil bort, inne i Jönköping är gatorna helt snöfria. Fusk!
Den vita sjalen blev fin. Det får nog bli färgen på nästa sjal. För visst måste man ha en sjal i varje färg? =)
Nu får vi hålla tummarna för lite islossning.
/Anna

Hedvig sa...

Vad mysigt det ser ut! :)