fredag 24 december 2010

God Yule afton alla!!





Julfriden har infunnit sig i Disas hem, barnen har fått öppna alla sina julklappar redan nu och det kommer små glädjeljud då och då ifrån dem. Min yngsta vaknade redan klockan två inatt utan att kunna somna om. Klockan fyra i morse öppnade han morgonpaketet under sin lilla gran i sitt rum. Oss väckte han inte förrän halv åtta lov och pris, då vi la oss ett inatt. Sedan skvallrar han om att storebror (som fyller 16 år den 27:e och är för cool för att längta till julen) vaknade klockan sex och öppnade sitt morgonpaket under sin lilla gran. Normalt sover han till elva tolv....

Under deras små granar låg även förtäring i form av godis som vanligt så de kan sysselsätta sig och smaska i sig julgotter. När vi vaknade halv åtta då fick de öppna sina paket under stora granen.

Jag har fått ett paket av min kärlek, världens bästa!! Han har gjort ett underbart tråg till mig!!!! *överlycklig* Han är en helt underbar hantverkare. Han har lyckats fått till det så det ser gammalt och lite slitet ut, strukturen är helt enorm. Det mot de röda ristningarna, uj uj uj!! Jag är KÄR! Hela tråget är silkeslent trots att det inte ser ut så. Det är det finaste tråg jag har sett i hela mitt liv. Det är gjort av en väldigt speciell gran, som är ca tre hundra år och kommer från min kärleks morfars logolv.

På bilderna ser ni hur det ser ut, både med bark knäckebröd och Dinkel knäckebröd i och utan. Så på en bild ser man hans bomärke med. Jag hoppas bilderna förtäljer hur underbart det är. Jag hade inte kunnat få en bättre present. Jag måste säga att jag känner mig ärad att ha fått en sån fin julgåva. Tack min älskling, jag älskar dig så sanslöst mycket och kommer alltid att göra det även efter jag har tagit mitt sista andetag!! *slängköss*

Just nu strömmar julmusik från stereon, alla är glada och myser här. Senare far vi till barnens farmor och firar julen där och jag ska göra mig fin om ett tag. Denna julen känns helt magisk, det är 25 minusgrader och dimma, som solen nu bryter sig igenom. Underbart!!
Hoppas ni alla får en underbar jul!
Må gott, lev väl och hoppas ni har frid!
Disa

3 kommentarer:

Astrid sa...

GOD JUL!

Anneli sa...

GOD JUL <3

Heldri sa...

Det var verkligen ett fint tråg du fått!

Jag passar på att önska dig en god fortsättning på julhelgen.