onsdag 10 november 2010

Virkad lapp mössa



Jag har virkat mig en ny mössa igen, eller ja....inte bara en, men denna har nått kameran i vart fall. Jag använde rostgarnet jag växtfärgade igen och en grå färg och jag tycker de var helt underbara ihop!! Först tänkte jag virka en liten topp på den, som trollmyssen jag nålband förut, men sedan valde jag att låta den vara platt. Eftersom ullgarnet är fyrtrådigt, går det i en hiskelig fart att virka mössor. Och det är jätte roligt!!

Ena bilden visar hur den ser ut på, när jag är på väg och ska gå ut i snökaoset som råder. Sent igår kväll kom äntligen den första snön även till oss. Känns som om hela landet har fått innan utom vi. Men nu jämarns är här snö!! Det blåste hårt åt alla håll och kanter och den var helt underbar att ha på sig en dag som denna!! *glad* Inga frusna öron här inte.
Må gott!!
Disa

1 kommentar:

Ewa sa...

Å va fin, och va mycke fint du gjort. Hittade hit via "Le, och världen ler mot dig"... Kikar gärna in igen!

Mvh/Ewa, i Norrbotten :-)