lördag 9 oktober 2010

Lördagens middag


Jag älskar matpajer, bärpajer.....eller ja, ALLA pajer kanske är lättare att säga. Men av någon anledning gör jag inte just matpajer så ofta längre. Men så gjorde jag en för några veckor sedan, och vart så sugen på samma paj igen, så jag gjorde mig en till middag! Liiiite svårt vara det bara att komma ihåg receptet jag hade hittat på, men efter lite filurande fick jag fatt på minnet och kunde sätta igång. Supergod!! Egengjord pizza sallad till. Synd bara att jag har tappat bästaste pajformen i golvet, som gick i tre bitar omedelbart. Nu må jag skaffa mig en ny.

Efter detta bakade jag godsaker, som glömdes bort att fotas innan de var slut. Äldsta sonen hade vänner som sov över och i en blink var allt borta. Lite synd då jag hade kommit på ett nytt recept, som vart väldigt gott med......menja, jag får väl försöka att minnas att fatta tag om ett skrivdon och föreviga detta på ett papper, så jag kan göra det igen. Är DÅLIG på att skriva ner de recept jag hittar på. Kanske för att jag så gott som alltid hittar på egna i både bak och mat och ser det inte som något speciellt.....jag vet inte, men de som tar sig till pappret är inte så många.
Må gott!
Disa

Inga kommentarer: