söndag 3 oktober 2010

Höstfärger









Idag har jag strosat i skogen och myst på förmiddagen med världens sötaste hund!! Gumman såklart. Hon är underbar och varje gång jag är hundvakt till henne har vi roligt och det blir mycket gos. Naturen inspirerar mig enormt, och jag var ute i några timmar och njöt. Det har blivit tunnsått med färgsvampar nu.....det märks att frosten har stoppat tillväxten en hel del. Men jag fick ihop en del ändock! Färgerna skiftar i underbara färger ute i skog och mark nu, gör mig varm inombords. Jag fotar allt det vackra och myser för fullt! Jag älskar alla dessa färger och inspireras än mer till att växtfärga lite. Men inte idag blir det.

Eftermiddagen vart gråmulen och kall. Höstvindarna visar sin styrka och jag kurar inne med en ny virkning. En liten blå köks handduk blir det. Man kan aldrig få för många handdukar. Och denna kommer att passa jätte bra i mitt kök som har en hel del blå och turkosa färger.
Lev väl!
Disa

Inga kommentarer: