söndag 5 september 2010

Promenad längs Janne Vängman leden
















Jag och svärmoras underbara hund promenerade längs Janne Vängman leden, förutom en annan promenad i fredags kväll med mina barn och min söta svärdotter och en svampletar tur med svärmoras båda hundar på söndagen. Det var väldigt roligt i fredags att få med dem alla och vi gick tills himlen färgades rosa och mörkret föll!! *lycklig* Jag antar att min äldsta sons flickvän verkade som lockbete, då han de senaste åren nästan inte följt med alls på skogsturer. Det har bara hänt någon gång när Gumman (svärmoras hund heter så) varit med.

Så denna helg har definitivt gått i skogens tecken!! Utefter Janne Vängman leden finns det gravhögar från Bronsåldern i varierande storlek. Jag älskar sånt!! Korkat att jag inte går den leden oftare, då det bara är att svänga höger istället för vänster på mina skogsturer i början. Jag har många olika turer i den skogen, men mestadels drar det att gå upp på berget och sedan ner i de djupaste delarna där man omges av allt trolskt. Men i detta soliga väder var det underbart att ta Janne leden och leka med Gumman efter vägen, fota lite och plocka svamp. Jag letade inte svamp, men plockade de jag såg utefter stigen. Så är det vacker utsikt vid de sista gravhögarna utöver havet med. Jag fotade underbar mossa och enormt färgglada svampar. Den röda på bilden var till och med lite rödare i verkligheten, den formligen lös! Dessa bilder är blandad kompott från alla tre skogsturerna denna helg. Och VILKEN härlig helg det var!!
Må gott!
Disa

1 kommentar:

Maria Widing sa...

Tänkte gå hela J.V.Leden i sommar, därför hamnade jag på din länk som är helt underbar! Men jag har en fråga....vad är nålbindning? Du verkar vara kunnig på det.
M.v.h. Maria