söndag 19 september 2010

Bullbak och plockning av färgsvampar




Denna helg har bedrivits mestadels i skogen och hemma. Jag har plockat färgsvampar till växtfärgning av garn, närmare bestämt 2,2 kilo sådana. Däremot räckte inte orken till att växtfärga med, så jag frös in dem för senare bruk. Nöjd men utpumpad halvligger jag nu i min fåtölj framför datorn, och funderar på alla underbara nyanser jag kommer att få på mina garn sedan.....*glader*

Igår vart det bullbak med, som åtnjöts av oss alla. Idag är mer än hälften borta.....ibland undrar jag om det är coyotes jag har här hemma istället för grabbar!! *skrattar* De stryker då runt mig som ena då jag bakar. Fast det är ju roligt att de uppskattar det jag bakar med.

Min sjal har det stickats lite på med på kvällarna, men färdig är den inte. Det har varit en alldeles ljuvlig helg, hundvakt har jag varit med, så jag har haft sötsällskap i skogen!!
Må gott!
Disa

1 kommentar:

Anneli sa...

vilka goda bilder
ser så gott ut med bullarna, jag tar en bit ;-) Gott efter jobbarhelgen
kram
annelie