lördag 21 augusti 2010

Hösten nära nalkandes









Jag är en obotlig hundra projekt på samma gång människa!! Och nu bet virkningen tag i mig, och jag virkade en hängkorg, en vanlig korg, en grytlapp eller grytunderlägg om man så vill, och sedan små hättor till glasburkar med fula lock där det tex står "Felix" på.

Korgarna och grytunderlägget/grytlappen är av jätte stretch trasor, och burkhättorna är av vanligt garn. de färgade i bomull och den andra i lin.

Mina burkar fylls i maklig takt från naturens skafferi och mina andra projekt rör på sig i lika maklig takt de. Det lider mot hösten och som kallast i det landskap jag bor i har vi haft 2 grader på morgonen. Svamparna poppar upp som bara den i skogen nu och mycket snart frodas även alla växtfärgnings svampar i andra kvantiteter med.
Då ska grytorna bubbla och garnen bli granna!! *ler upprymd* Det finns inga färger som klår de växtfärgade enligt mig. Färgernas färger.

Visar några bilder ifrån den trolska skog jag har traskat runt i med. Den är helt otrolig, och även i dagens solsken, förmår inte riktigt solens strålar att ta sig ner dit - vilket förstärker den trolska känslan ännu mer. Man kan nästan höra trollens gruffande......
Lev väl!
Disa

1 kommentar:

Garnhumlan sa...

Hej Disa! Vad kul att du hittade min blogg, för då hittade jag hit!
Fina bilder och fint hantverk!