tisdag 31 augusti 2010

Bohem sjal




Ja, min bohem sjal är nu klar! Den har varit det ett tag, men trådar har varit förvånandsvärt dryga att fästa och när det väl var gjort tog det ett tag till innan den fastnade på bild. Ränderna är inte sne, det är bara hur den ligger som gör det.

Jag gillar saker som ser lite hipp som happ ut eller hur jag ska säga. Unika saker, bohemiska, annorlunda eller som min pappas sambo uttryckte det så bra - ANVARS. Att ränder inte följs exakt lika, utan är olika och hur som helst liksom. Jag har udda smak - jag vet! Men det är sådan jag är.

Den gröna färgen har jag växtfärgat och den bruna är ett köpegarn. Helt i ull som med det mesta jag gör. Jag använder endast naturmaterial på garner. Ull, bomull, lin.....osv. Jag gillar sjalen och den värmer mig gosigt.
Frid!
Disa

Inga kommentarer: